تشریح اقدامات بهزیستی در حوزه فرزندخواندگی و بازپیوند کودکان

تشریح اقدامات بهزیستی در حوزه فرزندخواندگی و بازپیوند کودکان

مدیرکل بهزیستی استان تهران اقدامات بهزیستی در حوزه فرزندخواندگی و بازپیوند کودکان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سمانه زمانی مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره واگذاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌ها گفت: در گام اول در شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) تا دو هفته آینده مجموع ۳۵ کودک از این مرکز را به خانواده‌ها واگذار کرده یا این کودکان بازپیوند می‌شوند.

وی با بیان اینکه با این اقدام ظرفیتی در این مرکز نگهداری کودکان باز خواهد شد، ادامه داد: به عنوان یک مادر امیدوارم هیچ کودکی دور از آغوش مادر و خانواده بزرگ نشود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در شیرخوارگاه آمنه نیز برای هر کدام از کودکان یک پروفایل مستقل ایجاد می‌شود تا بتوانیم با سرعت روند فرزندخواندگی یا بازپیوند این کودکان را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه نگهداری از کودکان یکی از چندین ده فعالیتی است که ما در بهزیستی موظف به انجام آن هستیم، تصریح کرد: سازمان بهزیستی یک سازمان تخصصی در حوزه سلامت اجتماعی است و سلامت اجتماعی دارای دو رکن اصلی است. اولین رکن آن ارتباط و تعامل بین بخشی است و ما باید بتوانیم تعامل سازنده‌ای با سازمان‌ها و دستگاه‌هایی داشته باشیم که می‌توانند به ما کمک کنند. رکن اصلی دیگر نیز ارتباط دقیق و موثر و هدفمند با مردم و سازمان‌های مردم نهاد است. تا بتوانیم بهتر و بیشتر به گروه‌های هدف خدمت کنیم.

زمانی با اشاره به دیگر اقدامات سازمان بهزیستی گفت: در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر اقدامات بسیار خوبی در تعاملات بین بخشی صورت گرفته است و همچنین در خصوص مشاوره و. . سعی کردیم اقدامات قابل قبولی داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران یکی از چالش‌های مهم بهزیستی را بحث نیروی انسانی در این سازمان دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.