افتتاح اولین اتاق عمل ویژه کودکان در گیلان

افتتاح اولین اتاق عمل ویژه کودکان در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس علوم پزشکی گیلان از افتتاح اولین اتاق عمل ویژه کودکان در استان خبر داد.

دکتر ارسلان سالاری در آیین افتتاح ۲۷ پروژه سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت برگزار شد، هفته دولت را فرصتی جهت تبیین تلاش ها و اقدامات مهم دولت مردمی در حوزه بهداشت و درمان دانست و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تاسی از منویات رهبر انقلاب مبنی بر محرومیت زدایی و تامین عدالت و در راستای اصل «ما می توانیم» سعی کرده از ظرفیت همه ارگان ها و دستگاه بهره گیری کند.

وی از تزریق پنج میلیون دزی واکسن کرونا در استان گیلان خبر داد و افزود: طی سه سال گذشته ۱۱۶ پروژه به متراژ ۸۰ هزار مترمربع و ارزش ۱۹۰۰ میلیارد تومانی افتتاح شده که شامل ۷۷۰ تخت بیمارستانی و درمانگاهی و ۶۹ پروژه درمانی و ۳۸ پروژه بهداشتی و دو پروژه تحقیقاتی و هفت پروژه رفاهی است.

رئیس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در دولت سیزدهم نیز ۴۶ پروژه به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان شامل ۳۵۹ تخت بستری، ۲۷ پروژه درمانی، ۱۲ پروژه بهداشتی، یک پروژه تحقیقاتی و شش پروژه رفاهی افتتاح شده است، تصریح کرد: امروز از ۲۷ پروژه عمرانی سلامت محور به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۵۴ نفری بهره برداری می شود که شامل ۱۲ پروژه در شهرستان رشت و ۱۵ پروژه در سایر شهرستان هاست.

سالاری از افتتاح تنها اتاق عمل ویژه کودکان استان گیلان در بیمارستان ۱۷ شهریور خبر داد و عنوان کرد: ۵۳۰۰ مترمربع به فضای این بیمارستان افزوده شده است.

وی از افتتاح بیمارستان شهدای سلامت در رشت با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی خبر داد و اضافه کرد: این بیمارستان ۴۱ تختخوابی  ۴۰۰۰ مترمربع است.

این مقام مسئول همچنین از افتتاح ۹۰ پروژه تا پایان سال خبر داد  که نیازمند اعتبار ۲۷۷ میلیارد تومانی است و گفت: گیلان سالمندترین استان کشور است و لذا با افزایش سن شاهد افزایش بیماری های واگیر و غیر واگیر خواهیم بود که نشان دهنده اهمیت زیرساخت های بهداشتی و درمانی است.
وی با اشاره به جمعیت دو و نیم میلیون نفری گیلان و افزایش جمعیت شناور تا ۱۰ میلیون نفر تاکید کرد: ۵۰ درصد زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان گیلان فرسوده است و کفاف مردم استان را نمی دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.