معرفی کتاب: بدن تو مال خودته

اردیبهشت 1401- مرضیه کوهستانی: یکی از مسائل بسیار حساس و قابل توجه، تربیت جنسی کودکان در سنین خردسالی است که نباید از نظر والدین، دور بماند. والدین باید به کودک خود آموزش دهند تا در برابر آزار جنسی، بتوانند محکم و قاطع «نه» بگویند. این مسئله را می‌توان به وسیله‌ی کتاب‌های مختلف در این زمینه، به کودک آموزش داد.«بدن تو مال خودته!» کتابی است در همین راستا و در مورد آموزش خودمراقبتی به کودکان.

بیشتر اوقات دوست داری تو را بغل کنند یا ببوسند، اما وقتی نمی‌خواهی کسی به تو دست بزند، باید بگویی نه! و هیچ اشکالی هم ندارد چون بدن تو مال خودت است.

کودکانی که از سن خیلی پایین می‌آموزند که بدنشان به خودشان تعلق دارد و حق دارند هر گونه لمس ناخواسته را رد کنند، در میابند که ناتوان نیستند. در این کتاب کودک با چند ایده ساده به زبانی گویا آشنا می‌شود که بدنش مال خودش است و حق دارد که نگذارد کسی به بدنش دست بزند.

کورنیلیا اسپل من، روان‌شناس است و به زبانی ساده و اطمینان بخش می‌گوید که کودکان اجازه دارند آغوش و بوسه‌های دوستانه را، حتا از سوی کسی که عاشقش هستند، محدود کنند و همچنان با او دوست بمانند.

والدین می‌توانند با خواندن این کتاب قصه کودکان، حریم خصوصی او را در برابر دیگران به او بشناسانند. این کتاب، یکی از کتاب‌های آموزشی مناسب کودکان 5 ساله و قیمت آن 350000 ریال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.