پدری پیش از تولد

مرداد 1401: وظیفه ی پدری قبل از تولد کودک شروع میشود. پدر ممکن است چنین پندارد که همسرش ، طی دوران بارداری به تنهایی پذیرای کودک باشد و تا وقتی که کودک به دنیا نیامده است ، او هنوز پدر نشده است. اما همان طور که مادر مواظب کودکی است که در شکم خود دارد  پدر کودک باید مواظب همسرش باشد.تمام اقداماتی که کمک میکند زن دوران بارداری سالم تری داشته باشد، در واقع در سلامت فرزند هم تاثیرگذار است. اما چگونه و با چه اقدامتی میتوان در دوران بارداری پدری کرد؟

همبستگی خود را با کودک پیش از تولد ایجاد کنید – برای مادر همبستگی با کودک بسیار آسانتر است زیرا کودک بخشی رشد یابنده از وجود اوست.  یکی از راههایی که پدر را با کودکش پیش از تولد پیوند می دهد صحبت کردن با او پیش از تولد است.
براساس یکی از مباحث تحقیقی جالب به نام آگاهی جنینی ، کودکان از شش ماه به بعد میتوانند صداهای بیرون رحم را بشنوند. برخی از محققین بر این باورند که ممکن است کودک پیش از تولد عملا صدای پدر را بهتر از صدای مادر بشنود زیرا مایع آمنیوتیک ، صدای مردانه را که دارای فرکانس پایین است ، بهتر از صدای زنانه تشدید می کند.
مطالعات نشان داده است کودکانی که پدرانشان پیش از تولد با آنها صحبت کرده اند بعد از تولد نیز نسبت به صدای پدرشان واکنش بیشتری نشان داده اند و این امر شاید به دلیل آن بوده که صدای پدر در ذهن کودک پیش از تولد نقش بسته است.

لمس کردن کودک با دست – در دوران بارداری میتوان با لمس شکم مادر، در واقع به صورت غیر مستقیم جنین را لمس کرد.

قرار دادن دست روی شکم همسر و گفتگو با کودک متولد نشده دو پیام مهم مربوط به دوران بارداری را از سوی پدر منتقل میکند. دلبستگی به همسر
و دلبستگی و صمیمت بیشتر با فرزندکه هر دو به سلامت بیشتر زن باردار و نوزاد کمک میکند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.