۴۴۲۲ زایمان اورژانسی در کشور

یکی از ماموریت های سازمان اورژانس کشور، ماموریت برای انتقال مادر باردار به بیمارستان است که بعضا منجر به زایمان در منزل یا آمبولانس می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اورژانس پیش بیمارستانی که همگان آن را به نام اورژانس ۱۱۵ می‌شناسیم، بیشترین مخاطب روزانه را دارد و نیروهای اورژانس به مأموریت‌های مختلفی اعزام می‌شوند که هر کدام از آنها، سختی‌های خاص خودش را دارد و بعضاً با خطراتی نیز برای نیروهای اورژانس همراه است.

یکی از مأموریت اورژانس ۱۱۵، انتقال مادر باردار به بیمارستان برای انجام زایمان است؛ اما بعضاً در مواردی بوده که مادر باردار نتوانسته به بیمارستان برسد و نوزاد در منزل یا در آمبولانس متولد شده است.

آمارهای سازمان اورژانس کشور نشان می‌دهد که این قبیل زایمان‌ها در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، سیر صعودی داشته است؛ به طوری که در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۸۵۲ زایمان در حضور تکنسین اورژانس انجام شده است.

در سال ۱۴۰۱، تعداد اینگونه زایمان‌ها به ۲۲۰۷ مورد رسیده است.

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، امکان تفکیک زایمان‌ها در منزل و آمبولانس که تکنسین حضور داشته است، قابل تفکیک نیست. اما، برخی از همین زایمان‌ها، در آمبولانس و حتی بالگرد اورژانس اتفاق افتاده است.

بیشترین مأموریت‌های اورژانس برای انتقال مادر باردار، در مناطق روستایی و شهرهای کوچک انجام می‌شود که دسترسی به بیمارستان، تقریباً دشوارتر است و از عوامل اورژانس کمک گرفته می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان اورژانس کشور، در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نیز، ۳۶۳ مورد زایمان در حضور تکنسین انجام شده است.

در مجموع، طی ۲۶ ماه گذشته شاهد انجام ۴۴۲۲ مورد زایمان به واسطه مأموریت‌های اورژانسی صورت گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.