چالش‌های حوزه حقوق کودک در کشور شناسایی شده است

یر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان این‌که چالش‌ها و مشکلات حوزه حقوق کودک را در سراسر کشور شناسایی کرده و متناسب با هر استان برنامه‌هایی برای برون رفت از این چالش‌ها پیش رو گذاشته‌ایم، گفت: کنفرانس حقوق کودک در تبریز نمونه‌ای این برنامه‌ها بود.

به گزارش ایسنا، محمود عباسی در آیین افتتاح اولین مدرسه حقوق کودک در تبریز، با اشاره به موارد مطرح شده در دین اسلام در رابطه با اهمیت توجه به کودک و حقوق آن، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده‌اند که در حوزه حقوق بشر باید مدعی غرب باشیم و این موضوع با پشتوانه عظیم تمدنی که داریم، در جهان امروز قابل ارائه است.

 

وی با تاکید بر توجه به کودکان و شناخت نیازهای اساسی آنان، افزود: حقیقت این است که ما کودکانمان را نمی‌بینیم و گاه نمی‌دانیم نیازهای اساسی آنان چیست. در وضعیتی زندگی می‌کنیم که گسست بین نسلی فاصله‌ای که ایجاد کرده حتی در بین خانواده‌ها نیز والدین کودکانشان را نمی‌شناسند، چه برسد به کودکانی که بی‌سرپرست یا بدسرپرست بوده یا قربانی طلاق و اعتیاد والدین هستند.

 

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک استفاده بی‌رویه از فضای مجازی در بین خانواده‌ها را بسیار هشداردهنده دانست و افزود: در این رابطه از بسیاری از ارزش‌های خود فاصله گرفته‌ایم و نیازمند همت بلند برای بازنگری هستیم.

 

وی با تاکید بر این‌که باید صدای کودکان را شنید، افزود: مکلف هستیم که حقوق کودکانمان را به رسمیت بشناسیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.